usa2015.reismee.nl

Yosemite - Manteca - San Francisco

Hierbij onze laatste update over onze reis. Momenteel zitten we in ons hotel in San Francisco, morgenmiddag om een uur of 2 onze tijd vertrekken we weer richting ons geliefde kikkerlandje.

Onze reis naar Yosemite begonnen we American Style met ontbijt bij Denny’s. Hoe Dave het voor elkaar krijgt weet ik niet, maar hij krijgt hier altijd een enorme voorraad eten voor geschoteld. Drie van de vier borden zijn van hem!

We hebben de beren in Yosemite niet gezien, maar we hebben ze wel ’s nachts om de camper heen horen scharrelen. We hebben geprobeerd om ze te verrassen met onze zaklamp, maar het was veel en veel te donker helaas. Het was de bedoeling dat we twee nachten in Yosemite zouden blijven, maar met nog 4 uur rijden te gaan en een camper die voor 11 uur op locatie moest zijn hebben we ervoor gekozen om een dagje eerder te vertrekken naar een bestemming iets dichterbij ons eindpunt San Francisco. In Yosemite hebben we nog wel een stukje gewandeld om de watervallen te bewonderen. Hier onder enkele foto's van de camping in Yosemite en het park zelf.

Onze laatste bestemming met de camper werd een dorpje op de route, Manteca. Onderweg zijn we nog even langs Denise gereden voor wat vers fruit.

De camping lag aan de San Joaquin rivier waar we alle ruimte van de wereld hadden. Hier hebben we voor de laatste keer de barbecue aan gestoken en de camper uitgeruimd.

Eenmaal de camper ingeleverd zijn we San Francisco in gereden.

De zeehonden bij Pier39

Het hoogtepunt van ons bezoek aan SF was het bezoek aan voormalig gevangenis Alcatraz. Het eiland ligt vlak voor de kust van San Francisco maar ligt vaak in de mist waardoor het er een stuk kouder is dan op het vasteland.

De luchtplaats

De twee foto's hier boven zijn van de isoleercel. Zodra de deur dicht gaat is het compleet donker.

Dit is een normale cel, hier moet ook nog een bed bij in. Super klein dus!

We hebben echt een geweldige reis gehad, maar vinden het nu ook wel weer lekker om naar huis te gaan. Tot snel!